sobota 21. ledna 2012

Recenze - Bulletstorm

Hra Bulletstorm měla slušně nakročeno stát se úspěšnou hrou a potencionálně novou značkou, které by mohli autoři v budoucnu ještě dlouho dojit. Hra nabízí líbivou grafiku, humor (pravda, trochu zavánějící), ale především neuvěřitelné množství originálních cest jak zlikvidovat nepřátele, kterými autoři rozhodně nešetřili. Kromě toho jsem my hráči dostali do rukou novou originální hračku - The Leash, což je jakási kombinace Half-lifovského gravity gunu a biče Indiana Jonese. S tímto "udělátkem" lze na dálku přitahovat nepřátele a ještě ve vzduchu je likvidovat.

Nicméně, ani s takovou výbavou hra nebyla nijak výrazně úspěšná. Recenzenti hře často vytýkali plytký děj a naivní příběh, který sám sebe bere příliš vážně. Jiní zase přičítali relativní neúspěch hry repetetivnosti a tudíž i brzkému omrzení. Podle mě ale pravý důvod leží někde úplně jinde - ve hře totiž téměř chybí záchody! Ačkoliv katastrofou stižené utopistické město, které si autoři zvolili za primární dějiště své hry, poskytovalo level designérům nespočet příležitostí pro umístění záchodů, byly tyto šance trestuhodně nevyužity. Při hraní hry se dlouho dobu zdálo, že autoři na záchody rezignovali úplně, nicméně pak se objevila tajemná cedule s rozcestníkem jasně značící cestu k pánským i dámským toaletám. Sledoval jsem stopu a postupoval podle cedulí dál, nicméně stopa brzo vystydla, když se další cedule ztratily.

V průběhu hry jsem na ceduli ještě několikrát narazil, ale bohužel nikdy nevedly ke kýženému cíli. Už jsem ztratil veškerou naději, když tu bylo mé úsilí korunováno úspěchem. V úrovni, ve které se hrdinové hry probojovávají na bok převrácenou budovou hotelu, se dostanou i do části domu s koupelnami. Všechny záchody v této části zde trčí ze zdi (dům je převrácený), a pokud byste nebyli dostatečně na pozoru, mohlo by se vám stát, že je přejdete bez povšimnutí.

Tím ovšem veškeré záchody ve hře končí. Narazíte ještě alespoň na zavřené dveře vedoucí na toalety, ale to je tak vše. Na hru takového kalibru, jako je právě Bulletstorm, se mi to zdá zatraceně málo.